Minggu, 01 September 2013

Ngeri! Lelaki Ini Menderita Penyakit Aneh Akibat Jilatan Serigala

Hewan seperti serigala bagi kita mungkin agak asing kerana hean ini tidak mudah ditemui seperti anjing dan kucing. Selain itu, serigala juga turut dikaitkan dengan serigala jadian yang akan muncul pada waktu malam bulan purnama. Biarpun begitu cerita hanyalah khayalan di film ataupun di majalah, dan serigala juga boleh dianggap merbahaya. Dunia KopiPes ingin memberikan berita tentang penderitaan seorang lelaki yang dikatakan menghidap penyakit misteri selepas diterkam "dijilat"  oleh seekor serigala. Mengapa bisa jadi begitu?,
wolf2
Di Guizhou China, seorang lelaki berusia 64 tahun kelihatan mempunyai gigi seperti tumbuh diluar bibirnya malah bagian bibir atasnya juga kelihatan hilang. Berdasarkan kisahnya, lelaki tersebut pernah mendaki gunung ketika berusia 11 tahun dan diterkam "dijilat" dengan seekor serigala. Serigala tersebut tidak menjadikannya makanan tetapi hanya menjilat bibirnya.
wolf
Atas insiden itu, dia dipercayai terjangkit penyakit dan terpaksa mendapatkan perawatan. Kesannya adalah seperti mana yang berlaku padanya hari ini. Keadaan mulutnya yang sebegitu menakutkan membuat kehidupan kesehariannya seperti untuk makan atau bercakap dengan orang ramai menjadi terganggu.