Minggu, 01 September 2013

Curi Mayat Untuk Di Jadikan Pengantin



Di China, empat orang dilaporkan telah dipenjarakan kerana menggali mayat-mayat untuk dijual sebagai pengantin wanita, untuk apa yang mereka namakan sebagai tradisi perkawinan hantu, dimana lelaki tunggal yang meninggal dikubur bersama mayat seorang wanita sebagai jodohnya di akhirat.
Perkawinan hantu sudah semakin jarang, tapi masih diamalkan oleh beberapa keluarga yang anak lelakinya meninggal dunia sebelum sempat menikah.
Biasanya kasus ini diperbolehkan antara kedua-dua keluarga dari yang meninggal, tapi Xian Evening News melaporkan, sekumpulan empat orang itu. mencuri beberapa mayat wanita, dan setelah memandikannya, mereka menipu data dari orang yang meninggal dan menjualnya dengan harga yang tinggi.
Mahkamah di Wilayah Shaanxi mengganjar keempat orang itu dengan hukuman penjara antara 28 hingga 32 bulan, dan berkata, mereka memanfaatkan “tradisi buruk” perkawinan hantu di beberapa kawasan Shaanxi dan di Wilayah Shanxi yang bersebelahan.
Mahkamah, laporan itu mengatakan, keempat orang tadi mengambil keuntungan 240,000 yuan dari jualan 10 mayat. semoga tidak ada lagi kejadian yang seperti itu lagi.